PRIVATLIVSPOLITIK
Privatlivspolitik for Personale-huset.
Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan Personale-huset indsamler, bruger og beskytter dine personlige oplysninger.
Vi er forpligtede til at beskytte dine oplysninger og sikre, at din privatliv er beskyttet. Vi beder dig om at læse denne privatlivspolitik grundigt for at forstå, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger.
1.0 GDPR - Persondata
Hvad end du er vikar, kunde eller medarbejder hos , beskytter vi dine personlige oplysninger, hvilket betyder, at vi strengt efterlever reglerne inden for GDPR. Alle medarbejdere internt i virksomheden er blevet instrueret i, hvordan de skal varetage personlige data korrekt, og du kan derfor være sikker på, at vi overholder alle retningslinjer. Hvis du er jobsøgende og har søgt til en specifik stilling via vores hjemmeside, accepterer du i denne forbindelse vilkårene for anvendelse af dine persondata. Formålet med indsamlingen og lagringen af personlige oplysninger er, at vurdere og kontakte kandidater, som ønsker og er kvalificerede til aktuelle eller fremtidige ledige stillinger, der skal besættes.
Har du uploadet dit CV, og herved oplysninger, i vores database uden at have søgt en specifik stilling, videregives dine informationer og CV ikke medmindre du har godkendt det. Vi behandler altid din persondata med største fortrolighed.
Det er til enhver tid muligt at få udleveret samt slettet dine oplysninger ved at kontakte os via mail: kontakt@personale-huset.dk.
Som kunde hos os kan du ligeledes være sikker på, at dine informationer bliver forinden virksomhedens rammer, med mindre andet er aftalt.
2.0 Brug af webstedet
Du anerkender og giver dit frivillige og uforbeholdne samtykke til, at din brug af webstedet alene sker under dit eget ansvar. Du er ansvarlig for alle tiltag, som måtte være nødvendige, for at du har adgang til webstedet.
Du er også ansvarlig for at sikre, at alle personer, som tilgår webstedet gennem din internetforbindelse, er klar over disse Brugsvilkår og ethvert af de Særlige Vilkår som måtte være gældende, og at de handler i overensstemmelse med dem. Hvis du vælger en, eller bliver udstyret med, en brugeridentifikationskode, et password, eller nogen anden information som led i vores sikkerhedsprocedurer, skal du behandle denne information som fortrolig og du må ikke udlevere den til nogen tredjepart. Vi forbeholder os til enhver tid ret til at deaktivere enhver brugeridentifikationskode eller password, enten valgt af dig eller uddelt af os, hvis vi vurderer, at du ikke har overholdt et eller flere af punkterne i disse Brugervilkår.
Ved at tilgå webstedet erklærer du dig enig i, at du ikke vil handle på en sådan måde, at vores anseelse, interesser eller rettigheder lider skade, eller at webstedet lider skade, gøres ubrugeligt eller bliver overbelastet, eller på nogen måde, som kan hindre andre besøgendes normale brug af webstedet.
Når du opretter en profil hos Personale-huset ApS, skal du godkende en samtykkeerklæring hvor du, (kandidaten) frivilligt giver tilladelse til, at vi må behandle mine personlige data og tilkendegiver hermed, at du er indforstået med vilkårene ved at oprette en profil. I samtykke erklæringen vil du automatisk også tilgå og underskrive din tilknytningsaftale.
3.0 Definition af behandle
Ved behandling af data menes følgende:
-
Registrere
-
Data oprettes i ’ IT-system
-
-
Behandle
-
Vi retter og tilføjer i data i vores IT-system
-
Vi søger i dine data
-
Vi sender bekræftelser til kunder, som indeholder dele af dine data
-
Vi printer dele af dine data
-
Vi overfører dele af dine data til vores løn- og økonomisystem
-
Vi anvender dele af dine data til statistik og andre rapporter
-
-
Opbevarer
-
Vi gemmer dine data i vores system
-
Vi gemmer dine data i vores backupsystemer
-
4.0 Personale-huset informationer
Dataansvarlig:
Klinteparksvej 5
DK-2690 Karlslunde
Telefon: 69160500
E-mail: kontakt@personale-huset.dk
5.0 Formål
Du ejer retten til dine data, og du skal give os tilladelse og dermed ret til at behandle dine data. Det gør du ved at godkende denne samtykkeerklæring og tilknytningsaftale.
Formålet med at behandle dine data er, at vi kan finde job og vikariater, der passer til dine krav, ønsker og kvalifikationer. Derudover skal vi også bruge dine data, for at kunne beregne samt udbetale løn til dig, når du arbejder for vores kunder.
6.0 Typer af data
Afhængigt af jobs og vikariater, behandler vi følgende typer af data i vores systemer:
-
Almindelige data (Fx. Navn, adresse, telefonnummer, e-mail)
-
Fortrolige data (Fx. CPR-nummer, løn- og økonomiforhold, skatteforhold, sygedage, familieforhold, sociale forhold, strafbare forhold som straffe- og børneattester)
-
Følsomme data (Fx. Fagforening, helbredsmæssige forhold)
-
Øvrige data (Fx. Billeder, CV, Kvalifikationer)
-
Tidsregistrering (reg. af din arbejdstid såfremt du arbejder for os som vikar eller Freelance konsulent)
7.0 Opbevaring af data
Vi opbevarer som udgangspunkt dine data så længe som du giver os ret til.
Det betyder, at når du giver os dit samtykke, så gemmes dine data indtil du selv ønsker at trække dit samtykke tilbage. Dine data vil således løbende indgå i vores søgninger efter mulige kandidater til job og vikariater hos vores kunder.
Hvis vi finder et vikariat eller fast job, som du accepterer, vil der bl.a. blive dannet lønlinjer, som en del af dine data, og vi vil dermed skulle gemme dine data som dokumentation i minimum 5 år efter sidste job/vagt.
Når vi ikke længere har behov for at gemme dine data, eller du selv aktivt har ønsket at blive fjernet fra systemet, gennemføres en af nedenstående handlinger:
-
Hvis du ikke har haft jobs/vagter hos os, så slettes alle dine data i systemet, og du vil for altid være glemt i vores system.
-
Hvis du har haft jobs/vagter, vil vi som minimum gemme dine data i 5 år. Herefter vil vi hvis/når du ønsker det anonymisere dig i systemet. Det betyder, at vi sletter alle dine data og du bliver anonymiseret med et nyt vilkårligt nummer. Herefter vil du for altid være glemt i vores system.
8.0 Dine rettigheder
Det er vigtigt at du kender dine rettigheder mht. dine data i vores system. Du kan herunder læse mere om dine rettigheder.
8.1 Ret til indsigt
Du har altid ret til at få oplyst hvilke data vi registrerer og behandler om dig. Her skal du blot kontakte os, og vi vil fortælle dig om oplysningerne.
8.2 Ret til at blive glemt
Du har altid ret til at tilbagetrække dit samtykke og således blive slettet eller anonymiseret i vores system. Du skal blot kontakte os, så undersøger vi, om du kan slettes eller anonymiseres. Herefter igangsætter vi processen med henblik på, at slette eller anonymisere dig i vores system.
8.3 Ret til at få berigtiget dine data
Skulle det vise sig at vi har registreret fejlagtige oplysninger om dig, har du altid ret til at få disse rettet eller slettet. Dette gør du ved at kontakte os, så sørger vi for at data bliver rettet.
9.0 Hvem behandler dine data
Vores ansatte og IT-databehandlere har adgang til dine data og er derfor pålagt fortrolighedsklausuler. Vores ansatte og IT-databehandlere kan som udgangspunkt se alle dine data i vores system.
Når du accepterer et job eller et vikariat, sender vi nogle af dine data videre til vores kunder. Dette gør vi for at kunden kan se hvem du er og dermed genkende dig, når du møder på jobbet. De data, som vi sender videre til en kunde i forbindelse med et job eller et vikariat, er følgende:
-
Fornavn og evt. Efternavn
-
Evt. din adresse
-
Evt. din alder
-
Evt. dine kvalifikationer
Desuden giver du samtykke til, at vi kan indhente referencer fra tidligere ansættelser. Samtykket kan til enhver tid tilbagekaldes efter anmodning fra dig, og vi skal så slette alle registrerede oplysninger om dig. Med dit samtykke giver du endvidere tilladelse til at vi må videregive de registrerede oplysninger på dig til brug for vurdering af et konkret vikariat, herunder foto.
Når du har arbejdet for os og dermed er berettiget til løn vil vi overføre relevante data til vores lønsystem og dermed sende dele af dine data til SKAT og andre myndigheder. Dette er påbudt i loven og kræver således ikke dit samtykke.
9.1 Videregivelse af dine data
Vi videregiver aldrig dine data til andre personer, virksomheder, myndigheder eller systemer end hvad der er beskrevet i denne samtykkeerklæring. Skulle situationen opstå, hvor det er nødvendigt at videregive dine data, vil du altid blive orienteret.
10.0 Data
Dine data bliver gemt i vores IT-system som hostes på servere placeret i Danmark. Dine data er derfor underlagt dansk lov. Vores IT system er underlagt årlig ekstern IT revision, så vi hele tiden sikrer, at system og driftsmiljø til enhver tid efterlever gældende lovgivning. Det er Emini A/S, som står for drift og udvikling af systemet. Læs evt. mere på deres hjemmeside www.emini.dk
Skulle vi ændre hvorledes vi behandler dine data, eller hvis vi i øvrigt opdaterer denne samtykkeerklæring, vil du altid blive afkrævet et nyt samtykke. Du har her altid ret til at afvise opdateringer, og dermed blive slettet eller anonymiseret i vores system.
Sidst opdateret: Maj 2024